system
دانش‌بنیان| مدیریت هوشمند سازمان‌ها با نرم‌افزار بومی ممکن شد
دانش‌بنیان| مدیریت هوشمند سازمان‌ها با نرم‌افزار بومی ممکن شد

دانش‌بنیان| مدیریت هوشمند سازمان‌ها با نرم‌افزار بومی ممکن شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 82309
یک شرکت دانش‌بنیان محصولاتی طراحی کرده که کاربرد آن‌ها مدیریت صحیح سازمان‌ها با استفاده از فناوری اطلاعات است.

فرامرز موحدی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پویا صنعت بهینه با اشاره به ساخت دو محصول برای استفاده در بخش مدیریت سازمان‌ها گفت: این محصولات با هدف مکانیزه کردن مدیریت صحیح سازمان‌ها و شرکت‌ها با استفاده از استانداردهای جهانی، اصول و تکنیک‌های مدیریت علمی طراحی و ساخته شده‌اند.

همفار و EIMS برای استفاده مکانیزه از سیستم‌های فناورانه در بخش مدیریت سازمان‌ها تولید شده‌اند. همفار سیستم تحت با عنوان هوشمند سازی مدیریت فرآیندها، اقدامات و راهبردهای سازمان است.

نرم‌افزار EIMS تاکنون چندین مرحله بازبینی و توسعه یافته است تا در افزایش بهره‌وری همراه سازمان‌ها باشد. این نرم‌افزار شامل ۸ ماژول اصلی از قبیل بخش مدارک و مستندات، سیستم و فرآیند گرایی، پایش فرآیندها، کالیبراسیون، اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه، گردش مکاتبات و کنترل سوابق، نمونه‏برداری و ارزیابی تأمین‌کنندگان است.

همچنین نرم‌افزار همفار جهت همراهی در شش حوزه اصلی از قبیل مدیریت استراتژیک، فرآیندها، شاخص‌ها، مستندات، اقدامات و پروژهها و ممیزی‌ها برای سازمان‌ها طراحی شده است.

 

هوشمندی سازمانی

از مزایای استقرار این سیستم می‌توان به ایجاد یکپارچگی بین سیستم‌های مدیریتی و تعالی، کنترل مدارک و سوابق کلیه مستندات سیستمی سازمان و برقراری ارتباط آن‌ها با استراتژی‌ها، فرآیندها و اقدامات و شاخص‌های سازمان، هوشمند سازی اهداف، شاخص‌ها و ابتکارات راهبردی و همسویی فرآیندها با استراتژی‌های سازمان اشاره کرد.

طراحی مکانیزه نقشه‌های استراتژیک، مدیریت عملکرد اقدامات و پروژه‌های کسب‌وکار، طراحی مکانیزه شناسنامه فرآیندها و چارچوب طبقه‌بندی فرآیندهای سازمان، ارائه کارنامه عملکرد واحدها و استراتژی‌ها و فرآیندهای سازمان، مکانیزه نمودن مدیریت شاخص‌های سازمان و یکپارچه‌سازی بانک اطلاعاتی کلیه شاخص‌ها و محاسبه مکانیزه آن‌ها از دیگر مزیت‌های این محصول است.

همچنین این محصول می‌تواند مرجعی مشخص و معتبر برای ارائه مقادیر شاخص‌های سازمان باشد و طراحی سیستمی هوشمند به‌منظور شناسایی خطا در تعریف اهداف و شاخص‌ها و تهیه گزارش‌های تحلیلی از کلیه شاخص‌های کسب‌وکار را داشته باشد.

همفار مدیریت اقدامات اصلاحی، پیشگیرانه و بهبود مداوم ناشی از پایش فرایندها، کنترل هم‌راستایی و همسویی استراتژی‌ها، فرایندها و ساختار سازمانی، مدیریت ممیزی‌های داخلی و خودارزیابی‌های تعالی سازمان و دسترسی راحت به اطلاعات سازمان از هر مکان را فراهم ساخته است.

تاکنون شرکت‌های بسیاری از این محصولات استفاده کرده‌اند، همچنین در 15 شرکت گازی استان‌ها، سازمان‌های برق در مراکز استان‌ها و سازمان بیمه سلامت کشور مورد استفاده قرار گرفته و در شهرداری استان مشهد نیز برای تخصصی سازی آن اقدام شده است.

تمامی صنایع و تولیدکنندگان محصولات یا ارائه‌کنندگان خدمات می‌توانند از این نرم‌افزارها استفاده کنند. این نرم‌افزارها با نیاز شرکت‌ها و سازمان همخوانی دارد و کاملاً بومی‌سازی شده و هیچ‌گونه کپی‌برداری برای ساخت آن صورت نگرفته است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پویا صنعت بهینه با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شرکت‌های دانش‌بنیان توجه دارد و باعث پیشرفت آن‌ها شده، افزود: این مجموعه دوره‌های آموزشی و سمینارهایی را برگزار می‌کند که قابل‌تقدیر است.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
رقابت‌ها برای توسعه بازار فین‌تک با طراحی 67 نرم‌افزار افزایش یافت
رقابت‌ها برای توسعه بازار فین‌تک با طراحی 67 نرم‌افزار افزایش یافت
00/10/25 - 10:52
کسب‌وکارها را نرم‌افزارهای بومی هوشمند کرد؛ 4 محصول دانش‌بنیان تولید شد
کسب‌وکارها را نرم‌افزارهای بومی هوشمند کرد؛ 4 محصول دانش‌بنیان تولید شد
00/10/05 - 09:46
نرم‌افزار خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات به سازمان‌ها رسید تا کارایی افزایش ‌یابد
نرم‌افزار خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات به سازمان‌ها رسید تا کارایی افزایش ‌یابد
99/12/17 - 15:03
بیشتر بخوانیم

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت: